12 May 2012

Bunuh Diri dan MURTAD Akibat Putus Cinta

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة






"Nama Islamnya Syahir,  kini Edward Martin Jesus, dia hendak membunuh diri hari ini (12 Mei 2012) akibat kecewa bercinta," dicatatkan rakan sama.


Melalui pengalaman lalu, mereka ingin membunuh diri lazimnya tidak akan menghebahkan tujuan mereka kepada umum. Jika berhasrat terjun dari bangunan tinggi, mereka menaiki lif, memanjat tembok dan kemudan terjun tanpa berfikir panjang. 

Otak mereka bertaburan dan tubuh mereka patah riuk. 

Manakala kelompok ingin dipujuk, takut dan sayangkan nyawa, selalunya akan berdiri di tempat tinggi dan menunggu orang ramai berkumpul di bawah. Gambarnya akan dirakamkan menggunakan kamera digital, telefon bimbit atau kamera video. Selepas dihubungi, Polis dan Pasukan Bomba dan Penyelamat kemudian tiba di lokasi, memanjat bangunan,  menjalankan usaha memujuk dan menyelamat.

Martin mengambil tindakan berbeza, dia mengumumkan niat untuk membunuh diri dan akan memulangkan semua barangan pemberian teman wanitanya, didakwa bernama Atiqah Aziz dan tinggal di Ampang, Selangor. Melalui alamat tercatat di laman Facebook, Edward mendakwa menetap dan menuntut di Shah Alam, Selangor. 



Fakta, pemegang akaun ini tidak memiliki gambar profil sekaligus identitinya tidak dikenali. Motif dia ingin menamatkan riwayatnya, akibat kecewa dalam percintaan.

Dia minta untuk dipujuk dan diselamatkan.




Jadi mengikut kelaziman, InsyaAllah, dia tidak akan membunuh diri kerana takutkan mati.

Klik DI SINI untuk meninjau laman Facebook Edward

Sumber : Mazidul Akmal Sidek
P/S : Macam macam dunia sekarang ni..
JANGAN LUPA UNDI KIHAH UNTUK DIGI WWOWW AWARD! TEKAN SINI

7 comments:

Your words defines you