1 November 2012

Dunia Akhir Zaman mereka dijulang.

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة | Salam Sejahtera :)



Firman Allah SWT dalam surah al-Ankabut ayat 54 :
"....... Sesungguhnya Solat itu mencegah daripada perbuatan keji dan munkar..." 

Sekarang ni ramai wanita-wanita di luar sana yang suka mengupload gambar-gambar mereka yang tidak menutup aurat. Menutup aurat tu kalau nak cite, banyak selok beloknya. Aurat dari segi suara, rupa paras dan banyak lagilah

Tak kiralah apa jua jenis medium yang mereka gunakan untuk mengupload gambar-gambar mereka yang tidak menutup aurat tu samada melalui FACEBOOK, YOUTUBE, TWITTER ke apa ke, sama je. Tetap berdosa kerana mendedahkan aurat mereka di khalayak ramai.

Yang lebih menyedihkan, ada juga muslimah yang pada mulanya menutup aurat dengan elok, tapi disebabkan kalah dengan godaan syaitan, mereka sanggup mengupload gambar mereka yang tak tutup aurat tu dengan bangga di laman sosial. Sebab apa? sebab nak FAMOUS semata-mata. Sebab nak mendapat perhatian orang ramai. Sebab nak dapat pujian. Astaghfirullahalazim..

Tu tak kira lagi orang yang support mereka. LIKE gambar mereka, siap komen cantik bagai. Tak kurang juga orang yang RT tweet seorang muslimah yang tak menutup aurat di twitter. Ibarat kita ni tukang promoter dosa depa nih di samping kita juga dapat 'keuntungannya'.


"Eleh.. Cakap tak serupa bikin. Macamlah kau tak pernah buat, Faqihah.."

Mesti ada yang berkata macam ni. Ya. Memang pernah. Tapi tu suatu masa dulu. Masa saya masih gi jahil bab-bab gi ni. Masa saya tak tahu hukum hakamnya. Tapi, yalah kan. Semua orang pernah melakukan kesilapan dan bila dikenang semula, mesti mereka rasa menyesal gila. Rasa bodohnya. Kan? Daripada kesilapan tu lah kita belajar. Daripada Kesilapan itulah kita tahu mana baik mana buruk dan Daripada kesilapan yang kita lakukan itulah kita lebih dekat denganNya.

Bila kita dah tau benda tu silap, buat apa nak ulanginya kan? Bila dah tau kita buat sesuatu perbuatan ianya berdosa, tak kan kita nak buat? Tak kan kita nak terus bergelumang dalam dosa?


Yang buruk daripada diri saya ini, yang baik daripadaNya.. Wallahualam. Assalamualaikum..

13 comments:

  1. Betul tuh Faqihah. Tersentuh jugak saya baca. saya pun tgh nak berubah menjadi seorg yg lebih baik. insyaallah :'D

    ReplyDelete
  2. baguih entri adik faqihah..

    keep on writing!!
    I'll always support you, my sis
    ^____^

    http://nurainishahroni.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. betol2~ setuju sangat .. at least berusaha tuk jadi lebih baik =) ~ nice

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, nak jadi baik itu fitrah setiap manusia. tapi sometimes kita hanya niat di hati, ''Yesss, aku nak jadi baik, nak berubah.'' but how about the action. nak berubah, perlu ada niat dan usaha yg solid, yang gentar. bukan main-main. yaa, change is hard but being consistent (istiqomah) is tricky part. tapi, InshaALLAH, bak lagu Maher Zain, You'll find ur way.

    ReplyDelete
  5. <---- budak nehh tk baik . tapi cuba untuk m'jd yg terbaik :) *tagline iteww* heee

    ReplyDelete
  6. Tunjuk aurat, buat muka duckface semata-mata nak dapat like banyak di Facebook. Semoga kita tidak tergolong dalam golongan orang yang cenggitu :(

    ReplyDelete
  7. jangan judge org berdasarkan masa silam die . seteruk mana pun masa silam die , tak semestinya dia tak boleh punya masa depan yg awhsome sekiranya dia sedar dan berubah ..

    ReplyDelete
  8. Kalau kita berniat nak buat sesuatu yang baik sudah dikira pahala :) alhamdulilah , dan bagi golongan yang dikatakan itu , semoga mereka diberi hidayah allah. Amin :)

    ReplyDelete
  9. Qihah kecik2 pun pandai dah :) Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  10. bagus post ni. yes, everyone make mistakes kan. tapi kita kenelah berusaha agar tak ulang perbuatan yg salah lagi sekali :)

    ReplyDelete
  11. suka sangat statement kat twitter tu

    ReplyDelete

Your words defines you