Kenapa doa aku tak dimakbulkan?

ุงู„ุณّู„ุง ู… ุนู„ูŠฺฉู… ูˆุฑุญู…ุฉุงู„ู„ู‡ ูˆุจุฑฺฉุฉ | Salam Sejahtera :)


Bila Allah cepat makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu,
Bila Allah lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu,
Bila Allah tidak makbulkan doamu, maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.

Oleh itu, Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan pun, kerana
kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya…

Sumber google.

Comments

  1. betul btw , Kihah tolong buang tuto kotak komen mcm Kihah :d

    ReplyDelete
  2. mudah-mudahan kita ni tak lupa akanNya

    ReplyDelete
  3. sangkaan Allah bersama dengan sangkaan hambaNya, so kenalah sentiasa husnuzon dalam berdoa, cepat atau lambat bukan penghalang utk kita menjadi hamba yg berhenti berharap padaNya :)


    'Kadang kala Allah datangkan mentari. Lalu Dia datangkan pula hujan. Puas kita menangis mencari di mana mentari itu. Rupanya, Allah hendak menghadiahkan kita sebuah pelangi yang indah.'

    ReplyDelete
  4. @Izzatul Irdina Ya.. Betul tu.. Saya suka quotes tu.. Thanks sharing :)

    ReplyDelete
  5. Huznuzon dalam semua perkara. Mungkin ada silap dekat mana-2 sebab tu doa kita tak dimakbulkan kan? :')

    ReplyDelete
  6. Allah mengetahui apa yg terbaik untuk kita... ^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Budi Bahasa Budaya Kita

Popular posts from this blog

Tutorial : How To Use Blogskin? Cara nak Guna Blogskin

Senarai Pemenang Anugerah Melodi 2016

PT3 Sejarah : Faktor-faktor Perjanjian Persekutuan 1895 dan kesan-kesannya.