18 January 2012

Lelaki Kahwin Dengan Kekasih Yang Telah Mati


Assalamualaikum dan Hye :)

Hari ni kihah nak share dengan korang satu kejadian yang berlaku di Thailand. Oh ya. Ni Kihah jumpa di www.budakbotak.com . Kihkihkih.

Kejadian ini berlaku di Thailand, seorang lelaki mengambil keputusan untuk meneruskan majlis perkahwinan dia dan teman wanitanya yang telah dirancang, walaupun dia sedih kerana kekasihnya meninggal dunia dalam kemalangan kereta hanya beberapa hari sebelum acara perkahwinan mereka.

Sarinya Kamsook berusia 29 tahun dan teman lelakinya Chadil Deffy berusia 28 tahun akan berkahwin tahun ini. Dia masih boleh diselamatkan dengan rawatan perubatan yang tepat pada masanya. Walau bagaimanapun, beliau terpaksa menunggu selama 6 jam kerana ICU penuh sesak dan tidak sempat diselamatkan.





P/s: Bak kata orang. Kuasa Cinta itu kuat. Tapi, kuasa yang maha Esa lagi kuat. KanKan? :)

Bye, Assalamualaikum..
author image

FAQIHAH HUSNI

Hi! I'm the writer and author of this webpage. Currently studying in SM Sains Kubang Pasu or know as KUPSIS in Kedah. A Kedahan girl for sure! 2017 is my senior year there and I'm fighting to 9A+ in SPM. Do pray the good result for me and others 1317 warriors. Thank you for your time :)

11 comments:

  1. gila betul la,macam mana nak rasa kasih sayang orang yang dah mati?

    ReplyDelete
  2. @xXKrazyGurlzXx : A'ahkan. Sweetkan? :)
    @Siti Nur Aisyah : Tulah pasal. Penangan cinta ;D

    ReplyDelete
  3. kesian.. nasib bek bukan org islam

    ReplyDelete
  4. @ Butik fiQ'Ra : A'ah. Kalau dia orang Islam, maknanya dia tak redha dengan pemergian Kekasihnya itu ;D

    ReplyDelete
  5. @Nur Syamilah Solehan : Tulah pasal. Dunia akhir zaman. Wallahualam..

    ReplyDelete
  6. @Ain Zuhairi : Hahaha. Muka perempuan tu agak menyeramkan kan? Sebb dia dah meninggal dunia >.<

    ReplyDelete
  7. sedih la pula ..kesian lelaki tuh. huu

    ReplyDelete
  8. @yayan shzk : Huhuhu. Tulah pasall

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita