5 September 2011

Tutorial : NEW Blockquote Hover senget.




Assalamualaikum and Hello to all Blogger :)


Tuto ini banyak orang yang request. Sebenarnya dua sahaja. HIKHOK >.< Credit to AA. Korang tahu tak Blockquote ni akan jadi macam mana? Tengok gambar ini.

Sebelum
Bila cursor yang comel tu sentuh  blockquote tu, ianya akan jadi macam ini. Senget.

Selepas

Dashbord > Design > Edit HTML
Cari kod blockquote:hover { atau .post blockquote:hover { Kalau tak ada, Cari kod .post blockquote { dan letakkan kod hover tu bawah anak-anak .post blockquote tadi. Contoh:

Ambik kod kat bawah ni, letakkan bawah kod blockquote:hover { atau .post blockquote:hover {

-webkit-border-radius: 36px 12px;
-moz-border-radius: 36px / 12px;-webkit-transform: skew(5deg,-5deg);}
Sila ubahkan kod yang berwarna macam air sirap tu.
Save Template


5deg : Boleh tukar kepada angka lain sebelum nombor 5 sahaja dan bukannya 6 ke atas ~-5deg : Terpulang pada awak sama ada nak letak kod negatif  '-' ini atau tidak
Okaylah. Setakat tu saja. Wassalam :) 
author image

FAQIHAH HUSNI

Hi! I'm the writer and author of this webpage. Currently studying in SM Sains Kubang Pasu or know as KUPSIS in Kedah. A Kedahan girl for sure! 2017 is my senior year there and I'm fighting to 9A+ in SPM. Do pray the good result for me and others 1317 warriors. Thank you for your time :)

4 comments:

Budi Bahasa Budaya Kita