9 June 2011

Tutorial :Blockquote Hover Keluar Icon Comel Dihujung



Assalamualaikum. Sihat? Maafla, Kihah bukannya pandai macam korang nak buat kata aluan yang meletopss. Nanti, korang kata Kihah tiru korang pulak. HUAAAAAA! >,,< 

Okla. Jom la buat Tutorial kat atas. Ehh. CHOP! Korang tahu tak nak buat ape ni? Aduii. Tengok gambar ni.




Nampak tak? Ada burung tomey tu? Hahaha. Blockquote ni kalau korang hover nanti keluar icon kecil kat hujung blockquote. Perhatian ia hanya berfungsi pada blockquote yang Berwarna dan tiada background or whatsoever :p

1. Dashbord > Design > Edit HTML
2. Ctrl + F cari kod ini.

.post blockquote {
4. Dah jumpa? Gudd. Kalau ada kod Blockquote yang lama, DELETE OK? =D Sudah delete? Copy kod dibawah dan pastekan dibawah .post blockquote { tadi.
 
background-color: #FBEFEF;
border:1px solid #
F78181;
padding: 5px;
}
.post blockquote:hover {
background-image:url(
URL ICON KECIL ANDA);
background-position:bottom right;
background-repeat:no-repeat;
}

Hijau- Warna Border
Pink - Warna Background Blockquote
Biru - Icon Kecil. Cari kat sini

5. Preview, SAVE!.

Credit to,
Nazihah A.
author image

FAQIHAH HUSNI

Hi! I'm the writer and author of this webpage. Currently studying in SM Sains Kubang Pasu or know as KUPSIS in Kedah. A Kedahan girl for sure! 2017 is my senior year there and I'm fighting to 9A+ in SPM. Do pray the good result for me and others 1317 warriors. Thank you for your time :)

4 comments:

Budi Bahasa Budaya Kita