14 November 2012

Salam Maal Hijrah, 1434h semua :)

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة | Salam Sejahtera :)

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

fuhh.. fuhh.. Tak tau nak buat muqadimah entry ni macam mana. Bedai je la, Faqihah oit

Sepertimana yang banyak umat Islam dan orang bukan Islam tahu, hari ni merupakan hari Rabu, 14 November 2012. Kan? Mesti semua tahu kan? err. Mungkinlah ada juga yang tak tahu. hehe.

Tapi, korang tahu tak yang hari ini merupakan Awal Muharram? Awal Hijrah? 1434 tahun hijrah? Korang tahu tak? Eh.. Mestilah korang tahu dengan bantuan media massa kan? Dan mesti ada yang tahu melalui rakan-rakan, dan ada yang ketahuinya sendiri. Wah! Bagus-bagus! walau apa pun sumber yang korang dapat tahu, janji korang masih ingatkan Islam..

Sebenarnya, tak ada banyak yang nak diper'kata'kan di entry ini. Eh. 'kata' pulak. Taip. Baru betul. hehehe.

So, apa azam korang tahun baru ni? Nak jadi baik ke jahat? Nak ulangi perbuatan yang sia-sia dan berdosa yang korang pernah buat tahun lalu ke? atau nak buat kebaikan? buat ibadah yang Allah sarankan? Choose one.


Moga tahun baru ni Iman kita semakin kuat, kesabaran dan ketabahan kita semakin tinggi, dan Allah ampunkan dosa-dosa kita tahun lalu. Tingkatkan ibadah, perbaiki akhlak mantapkan iman! Yes! akhirnya! Saya dah ada slogan saya sendiri! yayy! hehhe

ok. Tu je nak abaq. Kalau cheq ada buat salah ke apa ke, tegurlah saya ye. Kalau saya pernah buat salah ke, buat korang benci, meluat kat saya ke, tak reply mesej korang ke (saya baca tapi kadang2 tak jawb sebab saya tak tahu/sebab dah banyak kali saya jawab).. maafkanlah ye..
p/s: mungkin lepas ni saya jarang online. Seminggu dua tiga kali mungkin.. dan.. saya agak gementar untuk mengetahui keputusan UPSR yg bakal diumumkan Isnin, 19.11.12 minggu depan. fuh.. ya allah.. oh oh.. kalau ada pertanyaan boleh je tanya di ask.fm ataupun cbox qihah ataupun fb/fanpage qihah.. kalau kat twitter saya malas sikit nk jawb :) hehe
Insyaallah. Assalamualaikum ^^

9 comments:

  1. salam maal hijrah qihah. insyallah qihah akan mendapat keputusan yang cemerlang dalam UPSR. jangan bimbang. awak dah buat yang terbaik. insyallah semoga semuanya berjalan dengan lancar. saya doakan awak berjaya dengan cemerlang ya. aminnn...

    ReplyDelete
  2. Saya nak tingkatkan Ibadat :)

    ReplyDelete
  3. http://balqisharyani.blogspot.com/ Jom Join GA Qis ! Hadiahnya ialah seperti dress dan banyak lagi..

    ReplyDelete
  4. semoga berjaya qihah! harap dapat keputusan yang cemerlang. saya doakan awak dapat keputusan cemerlang. isyaallah :) jangan lupa singgah di blog saya :)

    ReplyDelete
  5. My partner and I ѕtumbled over here from a diffеrent web
    pаge and thought I maу as well chеck things out.
    I liκe what I see so nοω i am following yοu.
    Look forwаrd to lоoking into уour web
    pagе аgain.
    Feel free to visit my web site :: Homepage

    ReplyDelete
  6. salam super sahabat,
    tetap semangat dan sukses selalu ya
    ditunggu kunjungan baliknya :)

    ReplyDelete

Your words defines you