6 September 2012

UPSR Minggu Depan?!! :O

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة | Salam Sejahtera :)

Saya sungguh tak percaya yang UPSR akan bermula hari 11 September ni dan bakal berakhir pada 13 September. iaitu hari Selasa minggu depan?! I don't believe it. Am I dreaming or what?!! sudah hampir 6 Tahun (tak termasuk pra-school) saya belajar di sekolah tersebut. Terasa macam masa berlalu begitu pantas.

Firman Allah S.W.T dalam Surah al-Asr :
"Demi Masa [1] Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian [2] Melainkan, orang yang beriman, dan beramal soleh. Dan (mereka yang) mengajak ke arah kebenaran dan mengajak dengan sabar [3]"

"Dalam surah ini, Allah menekankan betapa pentingnya masa. Masa yang dimaksudkan ialah, kehidupan kita. Iaitu masa yang diberikan oleh Allah di sepanjang perjalanan hidup kita di dunia. Pada awal surah ini Allah menekankan, manusia itu (semuanya) dalam keadaan kerugian. Tidak kira siapapun, selagi dia bergelar manusia, dia berada dalam kerugian.

Namun, Allah tidak berhenti setakat itu. Allah menjelaskan lagi, apakah ciri-ciri yang boleh mengelakkan diri daripada tergolong dalam golongan yang rugi. Sebelum itu, golongan yang rugi ini adalah golongan yang di dunia merana, di akhirat sengsara. Inilah yang dikatakan rugi. Walaupun di dunia, dia merasa bahagia, walhal dalam keadaan tidak sedar (tanpa mencari kebenaran) dia sebenarnya dalam kerugian."

- dipetik daripada artikel di IluvIslam

Rainbow tu tak edit ok.

Nauzubillahiminzalik! Semoga saya tidak tergolong di kalangan orang-orang yang kerugian. Apa-apa pun, ni just quick update. Just nak bagitau yang saya adalah mangsa calon UPSR 2012 dan salah satu sebab kenapa blog ni saya tak update.

"Eleh. online twitter, facebook tu sempat pulak!" Ada tak yang katamacam ni? haha. Setiap kali online fb or twitter, saya memang nak update blog. Tapi, tak tahu nak buat entry apa. Serious. Nak update entry, tapi tak tahu apa yang perlu di update. Nanti tak ada yang nak baca pulak. T^T

Oklah. Malas nak taip panjang-panjang. Esok ada Pecutan UPSR berbayar di tempat tusyion saya. Kena bangun pagi awal awal. Minggu ni kihah tak ada hari untuk berehat. Even weekend pun, masih kena belajar like usually. Kawan sekolah saya yang lain adalah juga sehari untuk berehat. Tapi, saya tak.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

24 comments:

  1. gud luck ye dik. nak tanya. macam mane nak letak button yg share, tweet kat bawah post tu ye

    ReplyDelete
  2. @najihahfara Shukran Jazilan akak. hehe. Ohh. Yang tu Insyaallah adik akan buat. Insyaallah lepas UPSR. memang ada orang request.

    ReplyDelete
  3. gud luck adik qihah.. insyaallah qihah blh buat, qihah kan pintar =) makes ur parents proud dear..

    ReplyDelete
  4. all the best dik.
    tajdid niat lillahita'ala :)
    maan najah.

    ReplyDelete
  5. Good luck kihah :) Bole buat punye. Hehe.

    ReplyDelete
  6. good luck qihah!!! buat yg terbaikk tau

    ReplyDelete
  7. gudluck faqihah. Do your best! :)

    ReplyDelete
  8. Gudluck Kak ! Akak pndai edit blog , mesti pndai belajar jugak kan. Dahlah comell xD

    ReplyDelete
  9. Hey sister. So, gonna sit for upsr? All the best Faqihah. Ingat mak bapak and family. Jangan hampakan diorang hokay? :')

    ReplyDelete
  10. Gud Luck Sis !!! Nak tnya, mcm mna rptkn title n tarikh tu ye?

    ReplyDelete
  11. Gudluck dear Qihah! Do your best :D Chaiyok2! =) Btw, comel gambar tu hihihi

    ReplyDelete
  12. goodluck dear :)

    ReplyDelete
  13. good luck kihah :) wish me luck PMR

    ReplyDelete
  14. Good luck Kihah. Wish you all the best.

    ReplyDelete
  15. good luck! baca doa sebelum buat . hope qihah dpt yg terbaik, amin !

    ReplyDelete
  16. salam..kihah sye nk tnye mcm mne nk buat setiap entry ade box?mcm kihah buat tajuk kihah dalam box..boleh buat tutorial tak?thax

    ReplyDelete
  17. Senang jew UPSR tu ^^
    Gooody Luckyyy Adik ;)

    ReplyDelete
  18. Goody Lcukkyy Adik yeww ;)
    UPSR tu senang je.
    Boleh 5A punyaa lahhh :D

    ReplyDelete

Your words defines you